Choć wszystko współcześnie rozwija się głównie online, nieprzerwanie nader często praktykowaną opcją są targi. Są one aranżowane konsekwentnie w licznych branżach, takich jak budowlanka, motoryzacja, czy śluby. Eventy te na ogół mają sporo zainteresowanych.
Najciekawszą dla mnie opcją w tej sferze pozostają bez wątpienia targi rękodzieła – ubrań od niszowych projektantów, wyjątkowej biżuterii, autorskich plakatów itd. Imprezy targowe te organizowane są głównie w dużych miastach. Opcja ta może być dla licznej grupy osób barierą. To co zdecydowanie z kolei mi się podoba na tychże eventach to niepowtarzalność przedmiotów. Są one unikalne, zrobione na bazie pomysłowości twórcy.
Dobrym tego przypadkiem są ubrania szyte przez regionalnych artystów. Ustawiony nieopodal określonego stoiska targowego roll-up dwustronny informuje nas o twórcy kolekcji. Takowych ubrań nie jesteśmy w stanie dostać w znanym miejscu, a już w żadnym wypadku nie w sieciówce. Są one wykonane z bardzo dobrych materiałów, charakteryzują się arcyciekawymi wzorami, wyjątkową formą. Takie ubrania są oczywiście dużo bardziej kosztowne, ale są w wyższym stopniu wytrzymałe, ale przede wszystkim – pojedyncze, dzięki temu z łatwością będziemy mogli wyróżnić się z tłumu. Fajną opcją są ścianki reklamowe – na których tle często robimy sobie zdjęcie w ciekawym ubraniu. Bez wątpienia projektanci mają świadomość tego, że często wrzucimy takie zdjęcie na instagramie – co przyczyni się do dodatkowej promocji.
Cyklicznie organizowane są również targi ilustracji i rękodzieła. Spotkamy się tam z designerskim wytworami, odręcznymi przygotowanymi rycinami do lektur dla dzieci, pracami stworzonymi w rozmaitych technikach, czy rezultatami pracowania z linorytem. Lada wystawiennicza z prezentującymi się estetycznie dziełami artystów, zaciekawia swoim urokiem, stylistyką i kolorytem. Trybunka wystawiennicza, na której rozmieszczona jest własnymi rękami wykonana sztuka użytkowa jest znaczniej atrakcyjna estetycznie, niżeli umieszczone na stoisku zwykłe gadżety marketingowe.
Szczególną sprawą jest w podobny sposób aura na takich targach. I choć samo wyposażenie – lady reklamowe, czy ustawione standy – najczęściej są identyczne jak na targach nieruchomości, pracy, czy roślinnych – dominuje tu zupełnie inny klimat. Podczas gdy prezentują się artyści, nieczęsto mają oni wyraźną potrzebę konkurowania, są wręcz rozmowni i ciepło nastawieni do pozostałych, a w panującej atmosferze czuje się zapach sztuki.