W dobie rosnącej konkurencji na rynku farmaceutycznym, tradycyjne metody reklamy nie zawsze są wystarczające. Dlatego coraz częściej spece od marketingu medycznego celują w kampanie outdoorowe. Wzbudzają one zainteresowanie odbiorców, ale to nie wszystko. Pomagają też budować świadomość i zmieniać stereotypy dotyczące zdrowia i leczenia.
Artystyczne instalacje na ulicach
Każda agencja reklamowa musi podążać z duchem czasu. Oznacza to konieczność realizacji niestandardowych działań, takich jak artystyczne instalacje na ulicach. Tego typu projekty angażują przechodniów, zmuszają ich do refleksji i często wywołują silne emocje. Z takich rozwiązań korzysta niejedna agencja marketingu medycznego. Instalacje pomagają budować świadomość społeczną w ważnych kwestiach zdrowotnych, takich jak na przykład profilaktyka.
Artystyczne plakaty
Skutecznym narzędziem marketingu farmaceutycznego są też artystyczne plakaty, które przyciągają uwagę odbiorców. Taki przekaz edukuje i zachęca do określonego działania, na przykład dbania o zdrowie. Firmy medyczne powinny więc zadbać o takie projektowanie identyfikacji wizualnej. Cennik tego typu usług zależy od skali działania oraz charakteru projektu.
Działania marketingowe placówek medycznych
Kreatywne kampanie outdoorowe stanowią ważny element obszaru, jakim jest marketing placówki medycznej. Wykorzystanie sztuki w przestrzeni miejskiej pomaga placówkom wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć pacjentów. Niemałe znaczenie dla marketingu farmaceutycznego ma też projektowanie opakowań produktów. Artystycznie zaprojektowane opakowania mogą stać się nie tylko nośnikiem informacji, ale także małym dziełem sztuki, które pacjent chętnie zabiera ze sobą do domu.
Kreatywne kampanie outdoorowe mają zatem ogromne znaczenie dla skuteczności marketingu farmaceutycznego. Mogą znacząco wpłynąć na postrzeganie produktów medycznych oraz ogólne podejście do zdrowia.